
101 Nokta Kontrolü, satışa sunulan bütün araçların, aracın değerine etki edebilecek; kaporta ve boya durumunun, motor ve mekanik aksamlarının DOD uzman ekipleri tarafından, tüm detaylarıyla kontrol edildiği süreçtir. Bu hizmet ile araçlar, uzman ekspertizler tarafından detaylı bir şekilde incelenir ve durumu tespit edilir. DOD’da satışa sunulan bütün araçlar 101 Nokta Kontrolü’nden geçirilmektedir. Bu şekilde aracın geçmişi ve mevcut durumu tespit edilerek detaylı kontrol raporu oluşturulmakta ve sizinle paylaşılmaktadır.
Motor ve Mekanik Kontrolleri
Motor ve mekanik kontroller, aracın motoruna bağlı olan tüm aksamların kontrolünü içerir. Bu kontrol ile aracın kullanım durumu hakkında bilgi edinilebilir. Egzoz, şanzıman, diferansiyel, V kayışı, turbo, motor soğutma sistemi, katalitik konvatör, hidrolik direksiyon pompası, devir daim su pompası, baskı balata, triger kayışı, yakıt devresi hatları, hava ve polen filtresi bu sırada kontrol edilir. Aracın büyük bir kısmının incelendiği kısımdır ve gerçek değerinin hemen hemen belirlenmesinde oldukça etkilidir.
Elektronik Aksam Kontrolleri
DOD Uzman Ekipleri tarafından aracın incelenen bir diğer noktası ise elektronik aksamlarıdır. Bu aksamlar aracın konforlu ve güvenli bir şekilde kullanılabilmesi açısından oldukça önemlidir. Hava yastıkları, cam kumandaları, akü, far ve lambalar, hava yastıkları, rezistans sistemi, gösterge paneli, alternatör, ateşleme sistemi, marş motoru, klima ve kalorifer sistemi, radyo teyp ve cd çalar bu esnada kontrol edilir.
Kaporta ve Boya Kontrolleri
Arabanın dış görüntüsü ile ilgili yapılan kontrolleri içerir. Aracın dış kaportası ve boya durumu bu esnada kontrol edilir. Çizik, çökme, kırık gibi durumların olup olmamasına bağlı olarak değeri belirlenir. Camlar, yan aynalar, ön şase bağlantıları, tavan, kaput, kapılar, marşbiyel, çamurluklar, ön ve arka tamponlar detaylı bir şekilde kontrol edilir.
Yürür Aksam Kontrolleri
Aracın yola bağlantısını sağlayan tüm hareketli parçaların kontrolüdür. Aracın konfor ekipmanları ve direksiyon hareketlerini ileten parçaların tümü detaylı bir şekilde incelenir. Süspansiyon sistemi, poryalar, salıncaklar, aks ve aktarma, rot başları ve kolları, viraj demiri bu sırada kontrol edilir. Bu bölgedeki arızalar, aracın sürüş performansını düşüreceği için oldukça önemlidir.
Fren Sistemi Kontrolleri
DOD 101 nokta kontrolü fren sistemi kontrollerinde; fren diskleri ve balataları, vakum ünitesi, ABS ünitesi, fren hidrolik seviyesi, fren kalipleri ve el freni kontrol edilir.
Lastik ve Jant Kontrolleri
Lastikler ve jantlar, araçların yolla teması ve sürüş konforu açısından çok büyük öneme sahiptir. Klasik bir ekspertiz kontrolünde olduğu gibi 101 Nokta Kontrolü’nde de araçların tekerlekleri ayrıntılı bir şekilde kontrol edilir. DOD 101 Nokta Kontrolü’nde lastik ve jantlara bakılırken; lastiklerin hava basıncı, jantların durumu ve lastiklerin dış derinliği değerlendirilir. Bu kontrolden geçebilmesi için araç lastiklerinin belli standartları karşılıyor olması gerekmektedir.
Araç İçi Kontrolleri
DOD’da satılacak olan ikinci el araçların iç mekanları da kontrolden geçirilir. Bu detaylı kontrol esnasında aracın içinde ne kadar hasar olduğuna ve ne durumda olduğuna bakılır. Çünkü aracın içi de kullanım konforu ve güvenlik açısından oldukça önemlidir. Araç içi kontrolleri; emniyet kemeri, cam kumandaları, koltuk ve kapı döşemeleri, açılır tavan, cam ve koltuk mekanizmaları, konsol, direksiyon konumu, korna, çakmak, küllük, tavan ve yer döşemeleri, cam kumandalarını kapsar.
Test Sürüşü
DOD uzman personelleri tarafından aracın 101 Nokta Kontrolü yapıldıktan sonra, son olarak test sürüşünden geçirilir. Bu test sürüşünde aracın tüm noktaları ile ilgili daha detaylı bilgi alınabilir. Araçla ilgili tüm detaylar, aracın durumu ve geçmişini gösterecek şekilde raporlanır. Bu bilgiler ve rapor, aracın kimlik kartına işlenerek müşterilere sunulur. Böylece aracı satın almak isteyen kişiler daha detaylı bilgi sahibi olabilir.
101 Nokta Kontrolü Kapsamı Dışındakiler
DOD 101 Nokta Kontrolü esnasında aracın hiçbir parçası sökülmez. Araçtaki tüm hasarları tespit etmek için döşeme, kapat vb. parçaların sökülmesi 101 Nokta Kontrolü içinde bulunmaz. 5 cm’den küçük yüzeysel çizikler ve taş izleri de 101 nokta kontrolünde kapsamında yer almaz. Raporda yukarıda sayılan noktaların detaylı kontrolleri hakkında ayrıntılı ve doğru bilgilere yer verilmektedir.